• DSC_0375a.JPG
  • DSC_0385.JPG
  • skorec2.jpg
  • slide.jpg

.....alebo použitie už vyrobenej kuchyne vo Vašom interiéri

 

Doba sa za posledných pár rokov zmenila. Dnes si veľká väčšina investorov, pri zariaďovaní interiéru, urobí dôkladný prieskum trhu, so zameraním na cenu. Oveľa dôkladnejší ako kedysi. Dôvod je jednoduchý. Väčšia dostupnosť informácií a tým väčší tlak na kvalitu a cenu produktov.

Pri výbere hotových, typových zariaďovacích predmetoch, alebo spotrebičoch je to relatívne jednoduché. Ak mám predstavu čo chcem, či už od odborníka alebo svoju, skúsim naťukať označenie výrobku do vyhľadávača a uvidím, čo mi to vyhodí. Ak sa vysomárim z ich cien dopravy, poštovného, balného a obchodných podmienok, možem tovar objednať. A ak ho naozaj budú mať aj na sklade, tovar mi príde pekne domov. Štatistiky však hovoria, že aj väčšina tých, čo si produkty pozerajú aj na internete, ich nakoniec kúpi od konkrétneho človeka, s ktorým sa môžu poradiť a v prípade záručného aj pozáručného servisu obrátiť. T.j. v kamenných predajniach. Aj za cenu o niečo vyžších vstupných nákladov.

Avšak pri zaobstarávaní atypických zariaďovacích predmetov do interiéru je takýto prieskum trhu skoro nemožný. Veľmi dobrý príklad je predstaviteľ najzložitejšieho nábytku v interiéri - kuchyňa. Pri tomto type zariaďovacích predmetov si exaktný prieskum neurobím a už vôbec si ich neviem objednať. Kuchyňa je proste zakaždým iná, a treba ju prispôsobiť hlavne priestoru, po technickej a ergonomickej stránke a hlavne sebe samému. Ideálne je mať predsavu o kuchyni už od architekta a s ňou navštíviť showroom výrobcu, ktorého realizácie a odporúčania ma presvedčili. Ak aj mám štastie a niekde v showroome, sa mi niektorá vyskladaná kuchyňa zapáči, je veľmi pravdepodobné, že priestor, ktorý mám k dispozícii, nebude presne vyhovovať pre danú zostavu. To však ale nemusí byť problém vždy.

A práve toto sú tie chvíle, kedy sa dá ušetriť dosť peniažkov a mať veľmi kvalitný výrobok za super cenu. Dôvod je jednoduchý. Prestížni výrobcovia a predajcovia, ako napríklad slovneská firma S.O.G. wood a výrobky Vogeldesign , potrebujú svoje showroom-y prispôsobovať novým, meniacim sa trendom. Každá kuchyňa potrebuje raz vymeniť. No a je málo ťažších úloh pre predajcu ako nájsť v pravú chviľu kupcu pre atypickú zostavu. Preto sa tieto vystavené vzorky predávajú mnohokrát násobne pod ich reálnu cenu. Ak tento fakt dokáže investor využiť v svoj prospech, je veľká pravdepodobnosť, že ušetrí nemalé finančné prostriedky. Chce to však väščiu trpezlivosť pri hľadaní kuchyne, ktorá bude dispozične vyhovovať stavebnej pripravenosti u investora. V showroom-och sa reálne nevarí, takže prípadné poškodenia kuchýň sú skôr kozmetické vady, prípadne vady spôsobené demontážou, alebo prepravou. Najviac človek ušetrí, keď kuchyňu použie takú ako je pôvodne navrhnútá. Ak chce človek naozaj efektívne vyriešenie kuchyne, je lepšie spraviť ústupok od svojej pôvodnej predstavy, prípadne spraviť úpravy priestoru a výsledný pomer medzi kvalitou produktu a cenou určite zaručí spokojnosť.

V dnešnej dobe internetu si človek môže hľadanie uľahčiť. Z pohodlia domova si môže poprezerať ponúkané výpredajové nábytky, prípadne nakontaktovať priamo konkrétneho výrobcu, požiadať o doplńujúce informácie. Prípadne si dohodnúť konzultáciu, alebo vypracovanie pozmeňujúceho návrhu kuchynskej zostavy.

Je naozaj ekonomicky výhodné využiť obdobie, keď staré sa nahrádza novým...